Jak można zauważyć trendy w modzie lubią powracać po wielu, wielu latach. Obecnym numerem jeden są rzeczy vintage, nawiązujące do lat trzydziestych, czterdziestych, a nawet pięćdziesiątych.
Wyjątkowe perełki
Styl vintage jest idealny dla osób, które lubią być unikalne oraz nie boją się eksperymentować z modą. Coraz częściej trend ten jest obecny u wielu znanych osób. Można to także dostrzec w branży profesjonalnej, gdzie na wielu sesjach modelki wystylizowane są właśnie w tym stylu. Są to unikatowe rzeczy, które rzadko są dostępne w wielu egzemplarzach lub praktycznie niedostępne w galeriach handlowych. Posiadanie wyjątkowej „perełki” świadczy o niebywałej indywidualności. Często bywa tak, że w szafach własnych mam czy nawet babć znajduje się wiele nieodkrytych, a bardzo modnych w tym sezonie ubrań czy dodatków.
Miejsca dla miłośników vintage
Wiele ciekawych ubrań w stylu vintage można znaleźć w Internecie. Znajdziemy w nim sklepy online, sprzedające właśnie te ubrania. Osoby, które są mniej odważne, a podoba im się styl retro nie muszą od razu stylizować się w całości, można zacząć od jednego dodatku. Takich akcesoriów warto poszukać w „Sklepie Vintage”, który w swych zasobach posiada wiele zjawiskowych torebek, okularów z lat 50, apaszek lub butów. Moda vintage zaczyna pojawiać się w większych sklepach w sieci. Niektóre ze znanych marek tak właśnie rozpoczynały swoją przygodę, by później zainspirować się do kreowania własnych kolekcji. Zalando jest sklepem internetowym, w którym można kupić rzeczy znanych marek, ale i nie tylko. Osoby szukające retro ubrań znajdą tam też wiele dla siebie. W trakcie dokonywania zakupów warto zbytnio się nie nastawiać na odnalezienie wyjątkowego egzemplarza. Trzeba z otwartością podejść do tego tematu, ponieważ nigdy nie wiemy do końca czy dana rzecz jest dla nas czy nie, jeśli jej nie przymierzymy i zobaczymy jak leży oraz jak do nas pasuje. Należy pamiętać, że żaden strój nie będzie na nas dobrze leżeć jeśli będzie miał źle dobrany rozmiar. Jest to zaprzeczenie koncepcji vintage.